Pengedar Shaklee Petaling Jaya, Bandar Sunway, Subang Jaya

Pengedar Shaklee Petaling Jaya, Bandar Sunway, Subang Jaya



Tanda-tanda badan kurang kalsium. Kalsium dan Magnesium merupakan mineral paling banyak dalam badan manusia. Kita sangat memerlukan kalsium dan magnesium. Tetapi, badan kita tak boleh hasilkan sendiri Kalsium dan Magnesium ni.

99% kalsium berada dalam tulang dan gigi. Tulang ni macam mulut kita juga. Nak makanan dia. Jadi bila kita tak topup kalsium apa jadi ?

Bahagian badan kita yang lain, sebagai contoh otot kita, sangat memerlukan kalsium. Jadi, jika kita tak topup kalsium, mereka akan curi daripada tulang kita. Sebab tyu makin berusia, tulang makin reput.

Ketumpatan tulang makin kurang. jatuh sikit retak tulang.

Kalau nak ambil kalsium dari susu, risiko kita dapat sekali dengan lemak pula. Sebab kalau tengok lael di kotak susu ada fat dan gula juga. Kalsium kena topup hari-hari. Jadi kita takkan nak topup lemak sekali setiap hari kan.

So, jom kita tengok dulu, tanda-tanda badan kita kekurangan

1)HARGA OSTEMATRIX SHAKLEE 

2)KELEBIHAN OSTEMATRIX SHAKLEE

3)OSTEMATRIX UNTUK SIAPA ?

Tanda-Tanda Kurang Kalsium

Akibat daripada bahagian badan lain yang perlukan kalsium (seperti yang saya terangkan di atas), mereka akan curi kalsium yang dalam tulang dan gigi. 

Sebab disitu lah letaknya paling banyak sumber kalsium. Jadi, risiko Osteoporosis memang sangat-sangat tinggi. Bukan perempuan sahaja. Lelaki pun dah ada yang kena osteoporosis. 

Bila kita kekurangan sumber kalsium dan magnesium, memang kita akan mengalami masalah di sistem saraf kita. Yang menyebabkan kita stress dan susah nak berfikir dengan cerdas. Brain fog dan sebagainya. Untuk masalah Stress boleh ambil sekali dengan B-Complex

Sama juga dengan kes Osteoporosis tadi. Kalau kita tengok mak ayah kita yang mungkin ada pengalaman jatuh dalam bilik air ke, mereka akan rasa sakit badan terus. Dan ada yang sampai tulang tu retak atau patah. 

Sebab apa ? Sebab ketumpatan tulang dah kurang. Kita manusia tulang kena padat dan tumpat. kalau tak, memag akan selalu sakit badan dan pantang jatuh atau terlanggar apa-apa, tulang dah retak



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *